zaterdag 31 januari 2009

paddenstoelen 1e leerjaar

Hoe heb ik gewerkt met ICT tijdens mijn stages?

in het 6e leerjaar heb ik tijdens mijn project rond techniek een PPP gebruikt om alles nog eens te overlopen. Ik had de les al gegeven , maar de leerlingen waren er nog niet helemaal mee weg. Ik heb toen een presentatie over de leerstof laten zien, en alles nog eens stap voor stap overlopen . Zo waren de leerlingen wel allemaal mee. Ze vonden het leuk om de powerpoint te volgen en waren dan ook allemaal heel enthousiast over het gebruik van ICT tijdens de les.
- in een project over Haïti mochten de leerlingen foto's opzoeken over Haïti op internet.
- Tijdens mijn stage in het 3e leerjaar gebruikte ik een PPP om een les over de opwarming van de aarde te geven. De gehele les was opgebouwd rond de PPP.
- Tijdens mijn stage in het 1e leerjaar heb ik een PPP gebruikt om les te geven over de paddenstoel. Zo kon ik duidelijk fotomateriaal laten zien.


- ....... Over het algemeen zijn kinderen heel enthousiast als er met de computer wordt gewerkt in de klas, of als ze naar een PPP mogen kijken. Ze zijn altijd heel enthousiast.


SlideShare Link

Geen opmerkingen: